- Eğitim İçeriği
Daha önceden İngilizce bilmeyen öğrencilerimize, günlük hayatlarında iletişim kurabilmelerini, yol tarif edebilmelerini ve mektup arkadaşı ile çok basit düzeyde iletişim kurabilmelerini sağlayacak dilbilgisi yapıları ve kelime bilgisi bu seviyede verilir. Başlangıç düzeyinde hafta içi yoğun, akşam ve gece sınıflarımız ile hafta sonu sabah, öğle ve akşam sınıflarımızda verilen derslerde New-Headway Elementary kitabı işlenmektedir.
Bu seviyede öğrenim gören bir öğrenci temel olarak geniş zaman ve geçmiş zamanda cümle kurmayı öğrenmektedir. Bunun yanısıra, isim, sıfat, zamir, zarf ve edat gibi kelime türlerinin cümle içindeki kullanımları konusunda alıştırmalar yapan öğrencilerimiz kendilerini daha rahat ifade etmeye başlamaktadır. Sıfatların derecelendirilmesi ve nesneler arasında karşılaştırma gene bu kurda öğrenilmektedir.
Bütün bu dil bilgisi konularının yanında bu seviyeyi bitiren bir öğrenci kendini, arkadaşlarını veya ailesini tanıtmayı, hobilerini, alışkanlıklarını, günlük yaşantısını anlatmayı, bulunduğu ortamı veya evini, odasını, işyerini tasvir etmeyi, yapabildiği veya yapamadığı şeyleri söylemeyi, geçmiş yaşantısını, en son gittiği tatili anlatmayı, kibar bir şekilde soru sormayı, yemek ısmarlamayı, yön tarif etmeyi ve nesneler, insanlar veya ülkeler arasında karşılaştırma yapmayı öğrenmektedir. Bu konularda öğrenciler çok rahat iletişim kurabilmekte ve konuşabilmektedir.
Bütün bu becerilerinin yanında öğrencilerimiz farklı kültürlerin yemek alışkanlıkları, farklı kişilerin öz geçmişleri hakkında konuşmayı veya yazmayı, mektup yazma konusunda gerekli olan yazma becerisini ve kelime dağarcığını eğitim boyunca edinmektedirler. Bu seviyede dersleri düzenli takip eden ve devamsızlık yapmayan öğrencilerimiz birinci kuru başarıyla tamamlamakta ve basit düzeyde iletişim kurabilmektedirler.Size Ne Kazandırır.Bu Seviye Avrupa Normlarında A1 Seviyesini Karşılamaktadır.
Dinleme: Benimle, ailemle ve yakın çevremle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilirim.
Okuma: Katalog, duyuru ya da afiş gibi yazılı metinlerdeki bildik adları, sözcükleri ve çok basit tümceleri anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Karşımdaki kişinin söylediklerini daha yavaş bir konuşma hızında yinelemesi ve söylemek istediklerimi oluşturmada bana yardımcı olması koşuluyla, basit yoldan iletişim kurabilirim. O anki gereksinime ya da çok bildik konulara ilişkin alanlarda basit sorular sorabilir ve cevap verebilirim.
Sözlü Anlatım: Yaşadığım yeri ve tanıdığım insanları betimlemek için basit kalıpları ve tümceleri kullanabilirim.
Yazılı Anlatım: Kısa ve basit tümcelerle kartpostal yazabilirim. Örneğin; Tatil kartpostalıyla selam göndermek gibi. Kişisel bilgi içeren formları doldurabilirim Örneğin: Otel kayıt formuna isim, uyruk ve adres yazmak gibi.
Kursuriyerlerimiz Elementary ingilizce Kursunu alarak,
– En sık kullanılan 1200 kelimeyi geniş, şimdiki ve geçmiş zamanlarda rahatça kullanabilir duruma gelecektir.
– Adres sorma-tarif etme, hotelde rezervasyon yaptırma, lokantada sipariş verme, bilet alma- yer ayırtma, hal-hatır sorma, alışveriş yapma gibi basit günlük ihtiyaçlarınız karşılayabilirsiniz. - Eğitim İçeriği
Temel yapıları öğrenen öğrencilerimize, önemli dilbilgisi yapılarının öğretildiği seviyedir. Bu düzeyde, öğrenci İngilizce ile artık daha güzel iletişim kurabilmekte ve kendini daha rahat ifade edebilmektedir. New Headway Pre – Intermediate kitabının bitirildiği bu kurda öğrencinin kendine olan güveni artmaktadır.
Temel yapıları öğrenen öğrencilerimize, önemli dilbilgisi yapılarının öğretildiği seviyedir. Bu düzeyde, öğrenci İngilizce ile artık daha güzel iletişim kurabilmekte ve kendini daha rahat ifade edebilmektedir. New Headway Pre – Intermediate kitabının bitirildiği bu kurda öğrencinin kendine olan güveni artmaktadır.
Temel yapıları öğrenen öğrencilerimize, önemli dilbilgisi yapılarının öğretildiği seviyedir. Bu düzeyde, öğrenci İngilizce ile artık daha güzel iletişim kurabilmekte ve kendini daha rahat ifade edebilmektedir. New Headway Pre – Intermediate kitabının bitirildiği bu kurda öğrencinin kendine olan güveni artmaktadır.Temel yapıları öğrenen öğrencilerimize, önemli dilbilgisi yapılarının öğretildiği seviyedir. Bu düzeyde, öğrenci İngilizce ile artık daha güzel iletişim kurabilmekte ve kendini daha rahat ifade edebilmektedir. New Headway Pre – Intermediate kitabının bitirildiği bu kurda öğrencinin kendine olan güveni artmaktadır.
Öğrenciler, Pre-Intermediate kuruna sıfatların kullanımlarını tekrar ederek başlarlar. Bu konu ile artık nesneler, ülkeler ve kişiler arasında daha rahat karşılaştırma yapabilmektedirler. Bu seviyeye birinci ve ikinci seviyelerde öğrenilen konuların tekrarı ile başlanmaktadır. Bu tekrarlar ile öğrenilen konular daha iyi pekiştirilmekte, ünlü kişilerin yaşam tecrübeleri ile ilgili okuma parçaları rahatlıkla okunmakta ve anlaşılmaktadır. Üçüncü seviyede öğrencilerimiz İngilizce’nin işlevsel olarak kullanımını da öğrenmektedir. Artık rahatlıkla zor durumda olan veya hasta olan bir insana tavsiye verebilmekte, zorunluluklarını rahatlıkla ifade edebilmekte ve gelecekle ilgili olasılıklardan ve koşullara bağlı olan durumlardan söz edebilmektedirler. Öğrenciler rahat bir şekilde yaşam tecrübelerinden söz ederken aynı zamanda geçmişteki alışkanlıkları ile ilgili de çok rahat konuşabilmektedirler.
Bu seviye öğrencilerimizin İngilizce’nin temel dilbilgisi konularını tamamladığı seviyedir. Bu seviye bittiğinde öğrencilerimiz, konuşmaları üçüncü kişilere aktarılabilmekte, edilgen cümleler kurabilmekte, geçmişte yapılan etkinlikleri zaman sırasına göre anlatabilmektedirler. Artık hayallerimizi anlatmak daha kolaydır. Bu seviyede tarihi kişiliklerin kahramanlıklarıyla, insanların yaşadıkları ilginç tecrübelerle, ilginç hikayelerle ve önemli tarihi olaylarla ilgili okuma parçaları okunmaktadır.
Bu seviyeyi başarıyla bitiren öğrencilerimiz diğer seviyeye geçebilirler ve daha rahat bir şekilde iletişim kurarak kendilerini ifade edebilmektedirler.TOPIC GRAMMAR
– asking questions – word order in questions
– talk in present tenses – present simple or present continuous
– making complex sentences – defining relative clauses
– narrating actions in progress – past continuous tense
– talk about past actions – past simple or past progressive
– asking questions – questions with or without auxiliaries
– joining clauses – so,because,but,although,however
– talk about the future – simple future tense-prediction, promise, offer, decision
– talk about the future – will or be going to
– talk about experience – present perfect-ever,never
– talk about actions related to present – present perfect- since, for, just, yet, already
– comparing tenses – past simple or present perfect
– comparing things – comparatives,as….as/less than
– giving ideas – superlatives+ever+present perfect
– expressing purpose – infinitive( with to)gerund or infinitive
– obligations – must/mustn’t,have to/don’t have to
– expressing movement – prepositions of movement
– making conditional sentences – if+present-will+infinitive(first conditional)
– making conditional sentences – if+past-would+infinitive (second conditional)
– probability – may/might
– asking for &giving advice – should/shouldn’t
– talk about past habits – used to
– make passive sentences – passive voice
– participles – ing/-ed
– quantifiers – too/not enough, something, anything, nothing etc.
– phrasal verbs – word order of phrasal verbs
– agree or disagree with someone – so/neither+aux .
– talk about past actions – past perfect tense
– reporting what others say – reported speechSize Ne Kazandırır.Kursuriyerlerimiz Pre-Intermediate eğitimi alarak,
– Yaklaşık 2.000 sözcük ve 8 temel zaman kullanarak konuşabilirler; bağlaçlar kullanarak karmaşık cümleler kurabilirler.
– Spor, sanat, haber, müzik gibi konularla ilgili karşılıklı fikirlerini ve duygularını ifade edebilirler.
Bu Seviye Avrupa Normlarında B1 Seviyesini Karşılamaktadır.
Dinleme: İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik konulardaki net, standart konuşmanın ana hatlarını anlayabilirim. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanıma giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarının çoğunun ana hatlarını yavaş ve net olduğunda anlayabilirim.
Okuma: Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sık kullanılan sözcükleri içeren metinleri anlayabilirim. Kişisel mektuplarda belirtilen olay, duygu ve dilekleri anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek bir çok durumla başa çıkabilirim. Bildik, ilgi alanıma giren ya da günlük yaşamla ilgili (Örneğin; aile, hobi, iş, yolculuk ve güncel olaylar gibi) konularda hazırlık yapmadan konuşmalara katılabilirim.
Sözlü Anlatım: Hayallerimi, umutlarımı, isteklerimi ve olayları betimlemek için çeşitli kalıpları yalın bir yoldan birbirine bağlayabilirim. Düşünce ve planlara ilişkin açıklamaları ve nedenleri kısaca sıralayabilirim. Bir öyküyü anlatabilirim, bir kitap ya da filmin konusunu aktarabilirim ve izlenimlerimi belirtebilirim.
Yazılı Anlatım: Bildik ya da ilgi alanıma giren konularla bağlantılı bir metin yazabilirim. Deneyim ve izlenimlerimi betimleyen kişisel mektuplar yazabilirim. - Eğitim İçeriği
İngilizce’nin temel dilbilgisi yapılarını ve en çok kullanılan kelimelerini öğrenen öğrencilerimiz, Bu seviyede artık öğrendiklerini pekiştirmeye başlamaktadır. Daha çok okuma ve dinleme çalışmalarının yapıldığı bu seviyede İngilizce’yi kullanmak artık biraz daha rahat olmaktadır. Bu düzeyde New Headway Intermediate kitabını işlenmektedir.
İngilizce’nin temel dilbilgisi yapılarını ve en çok kullanılan kelimelerini öğrenen öğrencilerimiz, Bu seviyede artık öğrendiklerini pekiştirmeye başlamaktadır. Daha çok okuma ve dinleme çalışmalarının yapıldığı bu seviyede İngilizce’yi kullanmak artık biraz daha rahat olmaktadır. Bu düzeyde New Headway Intermediate kitabını işlenmektedir.
Zamanların tekrarı ile başlanan dördüncü kurda yoğun okuma parçaları ile öğrenilen konular pekiştirilmektedir. Bu kurda öğrencilerimiz öğretmenleri ile birlikte daha çok konuşma ve okuma alıştırmaları yaparak yabancı dil kullanımını en üst düzeye çıkarmaktadırlar.
Dilbilgisi konuları arasında geçmiş zaman, gelecek zaman, şimdiki zamanın farklı kullanımları, sıfatlar, fikirlerimizi ve tercihlerimizi anlatmak için kullanılan kalıplar, olasılık ve varsayımları ifade etme biçimleri, bağlaçlar, edilgen yapılar, alışkanlıkların ifade edilmesi için gereken cümle kalıpları gibi konular işlenmektedir.
Kelime bilgisi ise, sıfatlar, duyguların ifadesi, boş vakit aktivitelerini anlatma, kişileri tasvir etme, gazete küpürleri hakkında konuşma, eğitim, ev içi etkinlikler, yaşam devreleri, hobiler, telefonda konuşma, alışveriş, hava durumu, ölçüler, suç ve kanun, ulaşım, yiyecek ve içecek, sağlık gibi konularda okunan okuma parçaları ve yapılan alıştırmalar ile geliştirilmektedir.
Bu konularda öğrenilen kelimeler, kişisel hatıralarımız, televizyon programları, gazetelerden seçilen hikayeler, eğitim, yönetim şekilleri ve iş tecrübeleri, gelenekler, tatil ve sanat gibi değişik konularda okunan metinler ile pekiştirilmektedir.
Farklı konularda öğrenilen kelimeler, okunan parçalar ve yapılan tartışmalar ile öğrencilerimiz daha güvenli bir şekilde iletişim kurabilmektedirler.Size Ne Kazandırır.Kursuriyerlerimiz Pre-Intermediate eğitimi alarak,
– Yaklaşık 2.800 sözcük ve 11 temel zaman kullanarak konuşabilirler; bağlaçlar kullanarak karmaşık cümleler kurabilirler.
– Spor, sanat, haber, müzik gibi konularla ilgili karşılıklı fikirlerini ve duygularını ifade edebilirler.
Bu Seviye Avrupa Normlarında B2 Seviyesini Karşılamaktadır.
Dinleme: İş, okul, boş zaman vb. ortamlarda sürekli karşılaşılan bildik konulardaki net, standart konuşmanın ana hatlarını anlayabilirim. Güncel olaylar ya da kişisel ilgi alanıma giren konularla ilgili radyo ve televizyon programlarının çoğunun ana hatlarını yavaş ve net olduğunda anlayabilirim.
Okuma: Meslekle ilgili ya da günlük dilde en sık kullanılan sözcükleri içeren metinleri anlayabilirim. Kişisel mektuplarda belirtilen olay, duygu ve dilekleri anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken ortaya çıkabilecek bir çok durumla başa çıkabilirim. Bildik, ilgi alanıma giren ya da günlük yaşamla ilgili (Örneğin; aile, hobi, iş, yolculuk ve güncel olaylar gibi) konularda hazırlık yapmadan konuşmalara katılabilirim.
Sözlü Anlatım: Hayallerimi, umutlarımı, isteklerimi ve olayları betimlemek için çeşitli kalıpları yalın bir yoldan birbirine bağlayabilirim. Düşünce ve planlara ilişkin açıklamaları ve nedenleri kısaca sıralayabilirim. Bir öyküyü anlatabilirim, bir kitap ya da filmin konusunu aktarabilirim ve izlenimlerimi belirtebilirim.
Yazılı Anlatım: Bildik ya da ilgi alanıma giren konularla bağlantılı bir metin yazabilirim. Deneyim ve izlenimlerimi betimleyen kişisel mektuplar yazabilirim. - Eğitim İçeriği
İngilizce’nin daha akıcı bir şekilde kullanılması hedeflenir.
Yoğun bir çalışmaya eşlik eden güncel ve ilgi çekici okuma parçaları ile donatılmış bir çalışma kitabı ve ders kitabı ile öğrenci İngilizce öğrenimini en güzel şekilde tamamlamaktadır.
Kapsamlı okuma parçalarının içinde pekiştirilen dilbilgisi konuları daha iyi anlaşılmaktadır. Artık dilin işlevsel ve durumsal kullanımı üzerinde durulmaktadır.
İnsan ilişkileri, fiziksel problemler, toplumsal davranışlar, iletişim bozuklukları, çevremizdeki kültür varlıkları, tatiller, mektup türleri, renk körlüğü, politika, zamanı verimli kullanma, ilginç insanlar, çalışma ortamları, unutkanlık, dürüstlük, askerlik, geleceği tahmin etme gibi konularda kelime bilgisi, ilginç okuma parçaları ile pekiştirilip dersler eğlenceli ve verimli bir şekilde işlenmektedir.
GRAMMAR
– question formation
– the…the….+ comparative
– present perfect simple&continuous
– use of adjectives as nouns,adjective order
– narrative tenses,past perfect continuous
– so/such….that
– adverbs&adverbial phrases
– passive (all forms) it is said that,he is thought to
– future perfect&future cotinuous
– conditionals and future time clauses-likely and probably
– unreal conditionals
– past modals;would rather,had beter
– verbs of the senses,prefixes
– gerunds&infinitives,relative clauses(subject/object/defining/non-defining)
– used to,be used to,get used to
– reporting verbs,as,structures after wish
– articles ,uncountable and plural nouns,quantifiers;all/every etc.
– causatives-have something done
-clauses of contrast and purpose;whatever,whenever etc.Size Ne Kazandırır.Kursiyerlerimiz Upper-Intermediate ingilizce kursları ‘na katılarak;
– Mecaz anlamlı ifadeler, deyimler, atasözleri gibi daha kompleks cümleler kullanilirsiniz.
– Etken, edilgen ve ettirgen çatıların, zamanların tümüne 3.500 kelime kullanarak hakim olabilirsiniz.
– Politika, ekonomi, edebiyat gibi konularda akademik düzeyde konuşabilir ve size söylenenleri anlayabilirsiniz.
Bu Seviye Avrupa Normlarında C2 Seviyesini Karşılamaktadır.
Dinleme: İster canlı ister yayın ortamında olsun, hiçbir konuşma türünü anlamakta zorluk çekmem. Sadece normal anadili konuşma hızında ise, aksana alışabilmem için biraz zamana ihtiyacım olabilir.
Okuma: Kullanım kılavuzları, uzmanlık alanına yönelik makaleler ve yazınsal yapıtlar gibi soyut, yapısal ve dilbilgisel açıdan karmaşık hemen hemen tüm metin türlerini kolaylıkla okuyabilir ve anlayabilirim.
Karşılıklı Konuşma: Hiç zorlanmadan her türlü konuşma ya da tartışmaya katılabilir; deyimler ve konuşma diline ait ifadeleri anlayabilirim. Kendimi akıcı bir şekilde ifade edebilir, anlamdaki ince ayrıntıları kesin ve doğru bir biçimde vurgulayabilirim. Bir sorunla karşılaşırsam, geriye dönüp, karşımdaki insanların fark etmelerine fırsat vermeyecek bir ustalıkla ifadelerimi yeniden yapılandırabilirim.
Sözlü Anlatım: Her konuda bağlama uygun bir üslupla ve dinleyenin önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak şekilde konuşmamı etkili ve mantıksal bir şekilde yapılandırabilir, açık, akıcı bir betimleme ya da karşıt görüş sunabilirim.
Yazılı Anlatım: Uygun bir üslup açık, akıcı metinler yazabilirim. Okuyucunun önemli noktaları ayırt edip anımsamasına yardımcı olacak etkili, mantıksal bir yapılandırmayla bir durum ortaya koyan karmaşık mektuplar, raporlar ya da makaleler yazabilirim. Meslekî ya da edebî yapıt özetleri ve eleştirileri yazabilirim. - Eğitim İçeriği
YDS Sınavında başarılı olmanın TEK YOLU, YAZILI FORMAL İNGİLİZCE’nin DİLBİLİMSEL KURALLARINI ve DİLBİLİMSEL SORU ÇÖZME TEKNİKLERİNİ çok iyi şekilde öğrenmek ve bu dilbilimsel kuralları ve dilbilimsel soru çözme tekniklerini YDS sınavında başarıyla uygulamaktır.
YDS İngilizce Sınavı, sınava giren kişilerin YAZILI FORMAL İNGİLİZCE’NİN Anlamsal ve Yapısal Kelime Haznesi, Cümle Yapıları, Paragraf Yapıları ve Okuma Pasajlarını Anlama becerilerini ölçen bir sınavdır. Yani, YDS Sınavı YAZILI FORMAL İNGİLİZCE bilgisinin test edildiği ciddi bir sınavdır.
FAKAT, Türkiye’deki resmi veya özel okullarda, Üniversite veya Özel Dil Kurslarında veya bireysel olarak İngilizce Öğretmenleri tarafından öğretilmeye çalışılan İngilizce, GENEL İNFORMAL İNGİLİZCE’DİR (O da sadece basit Genel İngilizce Gramer’dir. Felaket durumda olan Genel İngilizce Dinleme, Konuşma ve Yazma becerileri konusuna burada hiç değinmiyorum bile.)GENEL İNFORMAL İNGİLİZCE ile YAZILI FORMAL İNGİLİZCE, bir dilin bütününü oluşturan 4 ana eksende (Dilbilgisi, Dinleme, Konuşma ve Yazma) birbirinden gece-gündüz kadar farklıdır.
GENEL İNGİLİZCE, 300 kelime ile konuşulan, etken ve basit cümle yapılarının ağırlıkta olduğu, dilbilimsel kurallarının fazla dikkate alınmadığı İlkokul seviyesindeki basit İngilizce’dir.
YAZILI FORMAL İNGİLİZCE ise, istisnai özel durumlarla birlikte dilbilimsel kuralların sıkı bir şekilde gözetildiği, özneden çok nesneye odaklı, edilgen, tarafsız, bilimsel, ciddi, ağırbaşlı, tutarlı, biraz elit, kompleksi yüksek, kavramsal kelimelerin mecazi semantik anlamlarını tercih eden zor İngilizce’dir.
YDS Sınavında, ŞARK HİLELERİ VE CAMBAZLIKLAR ile başarılı olmak imkansızdır. Çevrenizde hiç çalışmadan YDS Sınavına girdim 80-90 aldım diyen biri varsa, emin olun yalan söylüyordur.
Bu ülkede 3-5 (hatta 10) yıldan beri YDS sınavına hazırlanan ama başarılı olamayan kişiler var. Bir servet harcayarak her dönem bir zincir dil kursundan diğerine, bir Üniversite Dil Okulundan diğerine, bir İngilizce öğretmeninden diğerine giden, piyasada üzerinde YDS yazan bütün kitapları alan, FAKAT bir türlü istenilen puanı alamayan kişiler bunlar.Bütün İngilizce gramer konularını biliyorum. Hatta upper-intermediate / advanced seviyede sertifikam bile var. İngilizce öğretmenlerinden özel ders aldım. Artık YDS Kurslarının bana vereceği bir şey kalmadı. İngilizcem çok iyi, ama bir türlü YDS sınavında başarılı olamıyorum! Zaten YDS Sınavı, insanların İngilizce bilgisini ölçmüyor… diyorsunuz.
Çok haklısınız. Yukarıda açıkladığım gibi, YDS Sınavında, Genel İngilizce Gramer bilgisi değil, Yazılı Formal İngilizce’nin Dilbilimsel Kuralları ve Okuma Pasajlarını Okuma-Anlama becerileri test ediliyor. Üstelik, YDS Sınavı, Akademik İngilizce bilgisinin test edildiği TOEFL iBT sınavı gibi zor bir sınav da değil.
FAKAT, her dönem YDS İngilizce Sınavına giren 60.000 kişiden sadece % 10’luk mutlu bir azınlık 50 ve üzeri bir puan alıyor. Geri kalan 55.000 kişinin puanı 15 ila 49 arasında değişiyor.
YDS Sosyal Bilimler, YDS Fen Bilimleri ve YDS Sağlık Bilimleri soruları bu geniş akademik alanlara dahil olan farklı branşlardaki metinlerden alınır. Fakat her ne kadar YDS Sosyal Bilimleri Soruları, YDS Fen Bilimleri Soruları ve YDS Sağlık Bilimleri soruları ilgili altbranşlardan alınsa da, YDS sınavları bir akademisyenin veya akademisyen adayının kendi branş bilgisini değil, İngilizce dilbilgisi seviyesini ölçmektedir. Bu durum, YDS Sağlık Bilimleri ve YDS Fen Bilimleri sınavlarında, sınava giren kişilerin soruların alındığı alan metinlerine olan aşinalığında bariz bir etki yaratmasa da, YDS Sosyal Bilimler sınavı pek çok alanı kapsamaktadır.Size Ne Kazandırır.YDS’ye kamuda görev alan memurlar, eğitimciler, askerler, banka memurları vb. veya kamuda görev almak isteyenler ve de üniversitelerde İngilizce denkliğe ihtiyacı olanlar bu sınava katılabilirler.
- Kimler Katılabilir
Türkiye Cumhuriyeti veya Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) uyruklu olanlardan durumları aşağıdaki bentlerden birine uyanlar ÖSS’ye (Sınavsız Geçiş dahil) başvurabilirler.
a) ÖSS’ye başvurduğu öğretim yılında ortaöğretim kurumlarından (lise veya dengi okullar, açıköğretim lisesi) mezun olabilecek durumda bulunan öğrenciler.
b) Ortaöğretim kurumlarının son sınıflarında beklemeli durumda bulunanlar.
c) Ortaöğretim kurumlarının dışarıdan bitirme sınavlarına girenler.
d) Ortaöğretim kurumlarından mezun olanlar.
e) Ortaöğrenimlerini yabancı ülkelerde yapanlardan durumları yukarıdaki bentlerden birine uyanlar.Ayrıca durumları yukarıdaki bentlerden birine uyan yabancı uyruklu adaylar ve uyruksuzlar da başvurabilirler, ancak, bu adaylar ÖSS sonuçları ile Türkiye ve KKTC üniversitelerine yerleştirilemezler.
Size Ne Kazandırır.YDS’ye kamuda görev alan memurlar, eğitimciler, askerler, banka memurları vb. veya kamuda görev almak isteyenler ve de üniversitelerde İngilizce denkliğe ihtiyacı olanlar bu sınava katılabilirler.
- Size Ne Kazandırır.
– Yaklaşık 2.000 sözcük ve 8 temel zaman kullanarak konuşabilirler; bağlaçlar kullanarak karmaşık cümleler kurabilirler.
– Spor, sanat, haber, müzik gibi konularla ilgili karşılıklı fikirlerini ve duygularını ifade edebilirlerEğitim İçeriğiİlköğretimde 2.,3. Sınıflar ;
Bu sınıflara devam eden öğrencilerin programı İngilizce yi sevdirme ve temel bilgileri verme amacıyla hazırlanır.
İlköğretimde 4., 5., 6., 7., 8. sınıflar ;
Bu sınıflara devam eden öğrencilerin programı okullarındaki ingilizce müfredatına paralel olarak hazırlanır.
Kolejlere, Anadolu Fen liselerine ve Özel okullara yönelik,
Bu okullara devam eden öğrencilerin ingilizce dersi ile ilgili problemlerini ortadan kaldırmak amacıyla oluşturulan her okulun kendi müfredatına paralel hazırlanan takviye programdır. Özel ya da küçük gruplarla yapılan derslerde öğrencilerin zayıf oldukları konulara ağırlık verilerek ders hazırlanır.
İlköğretim düzeyindeki eğitim ve öğretim sürecini olumsuz yönde etkilemektedir. Adı üzerinde ilköğretim temel eğitimdir. Çocuklarımızı hayata ve bir üst öğretim kurumuna hazırlaması esastır. Ama bugünkü yapıyla hayata hazırlama ayağı eksik kalmıştır.
Yenilenen ilköğretim müfredatı doğrultusunda Millî Eğitim Bakanlığı olarak ortaya koyduğumuz yeni eğitim vizyonuna uyum sağlayamamaktadır.
İçerdiği soruların ağırlığı belirli dersleri kapsamaktadır. Belirli derslerle örneğin yabancı dil dersleriyle ilgili sorular yer almamaktadır.